-
Navigacija
s tipkovnico
Delovanje svetovalne službe
Temeljna vloga svetovalne službe je usmerjena v sodelovanje s starši, s strokovnimi delavci, z vodstvom vrtca in z zunanjimi ustanovami, s ciljem, da v vrtcu ustvarjamo čim boljše pogoje za dobro počutje in optimalen razvoj otrok v predšolskem obdobju.
Svetovalna služba deluje po temeljnih strokovno etičnih načelih:
- Načelo DOBROBITI – prvo temeljno načelo svetovalnega dela, ki izhaja in na katerem gradi svetovalna služba v vrtcu, je spoštovanje osebnosti otroka. Ne glede na njegovo celostno razvitost, ne sme povzročati težav, stigmatiziranja, nelagodja, stisk in zadreg v socialnem okolju.
- Načelo PROSTOVOLJNOSTI – vsi udeleženci vstopajo v svetovalni odnos prostovoljno (otroci ob soglasju staršev ali skrbnikov)in iz njega izstopajo kadar želijo. Izjema so primeri, ko je ogrožen otrok oziroma kdo drug.
- Načelo ZAUPANJA IN ZAUPNOSTI – v svetovalni odnos vstopamo z zaupanjem, da vse kar je povedanega, ostaja zaupno in se dopolnjuje s pravili varstva osebnih podatkov.
Zelo nelogično je trditi, da imajo samo nekateri otroci čisto posebne potrebe, ki jih je treba zadovoljevati. V resnici imajo prav vsi otroci posebne potrebe, ki jih je treba zadovoljiti. V vrtcu se preprosto ne bi smelo zgoditi, da potrebe otrok ne bi bile zadovoljene.
Steinback, 1999
Teme, o katerih se lahko posvetujete
- Priprava in posvetovanje ob vpisu otroka v vrtec, pri prehodu iz ene skupine v drugo in pri prehodu v šolo.
- Razumevanje in pomoč pri razvojnih dilemah (ob čustvenih, vedenjskih težavah), različnih stisk (težave pri hranjenju, spanju, močenje postelje, agresivnih reakcijah…).
- Posvetovanje ob otrokovih stiskah (rojstvo, smrt, selitev, razveze staršev in druge stiske s katerimi se kot starši soočate).
- Spremljanje otrok s težavami v prilagajanju in sodelovanju v skupini.
- Pomoč otrokom s primanjkljaji na posameznih področjih (pomoč pri postopku usmerjanja – sodelovanje s starši pri vzpostavljanju stikov s specialno pedagoginjo, drugimi strokovnjaki in institucijami).
- Sodelovanje s starši otrok s posebnimi potrebami . Seznanjanje z napredkom otroka preko strokovnega tima.
Sum nasilja v družini
Nasilje v družini je vsaka uporaba fizičnega, spolnega, psihičnega ali ekonomskega nasilja enega družinskega člana proti drugemu oziroma zanemarjanje družinskega člana ne glede na starost, spol ali katerokoli drugo osebno okoliščino žrtve ali povzročitelja nasilja (3. člen Pravilnika).
Otrok je žrtev nasilja tudi, če je prisoten pri izvajanju nasilja nad drugim družinskim članom ali pa živi v okolju, kjer se nasilje izvaja (4. člen). Zato smo zaposleni v vzgojno izobraževalnih zavodih dolžni spoštovati pravilnik o obravnavi nasilja v družini za vzgojno izobraževalne zavode. Strokovni delavci (vzgojitelji predšolskih otrok in vzgojitelji pred. otrok-pomočniki vzgojiteljev) so dolžni obvestiti svetovalno službo in ravnateljico za vsak sum nasilja v družini. Svetovalna delavka ali ravnateljica vsak sum nasilja prijavi na Center za socialno delo ali policijo.
Po pravilniku o obravnavi nasilja v družini za vzgojno izobraževalne zavode ukrepamo:
- Kadar opazimo spremembe pri otroku, ki so lahko posledice nasilja.
- Kadar nam otrok zaupa, da preživlja nasilje.
- Kadar imamo informacijo o nasilju od tretje osebe.
- Kadar smo sami priča nasilju.
Otroci s posebnimi potrebami
V našem vrtcu se zavedamo, kako pomembno je dobro počutje otrok, ki ga upoštevamo s spoštovanjem različnosti med njimi. Razlike med nami nas bogatijo, ponujajo številne priložnosti, da se drug od drugega učimo in stopamo po poti strpnosti, ki nas opremlja za nadaljnje življenje. Tako otrok spoznava različne potrebe vrstnikov, se jih nauči razlikovati in spoštovati ter na ta način pridobiva socialni čut za sočloveka.
Program za predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, je namenjen otrokom, ki so z odločbo ZRSŠ, usmerjeni v program, ki se izvaja v rednem oddelku. Vključitev otroka v ta program, se lahko prične na zahtevo staršev oziroma zakonitega zastopnika otroka ali pa na predlog vrtca.
Svetovalna služba, kot del strokovnega tima, ki jo imenuje ravnatelj, za vsakega otroka posebej pripravijo, spremljajo izvajanje in evalviranje individualiziranega programa. Dodatno strokovno pomoč v ali izven oddelka izvajajo strokovnjaki (specialni in rehabilitacijski pedagogi, logopedi, surdopedagogi, socialni pedagogi…), ki so v odločbi dodeljeni otrokom z namenom premagovanja primanjkljajev, ovir, oz. motenj. Poleg individualne pomoči, otrok dobi tudi svetovalno storitev, ki je namenjena ustvarjanju inkluzivnega, podpornega okolja.
V priponki se nahaja Zakon o celostni obravnavi otrok s posebnimi potrebami.